Øreakupunktur

Øreakupunktur Odense – effektiv øreakupunktur til bl.a. rygestop og vægttab

Leder du efter en dygtig og professionel akupunktør i Odense? Overvejer du at prøve øreakupunktur rygestop, øreakupunktur vægttab eller noget helt tredje? Uanset hvad årsagen måtte være, kan vi hos Kurklinikken i Odense tilbyde en yderst effektiv behandling.

Vi har mange års erfaring inden for feltet, og vi har derfor også kunder til øreakupunktur fra Odense og resten af Fyn.

Hvad er øreakupunktur?

Årsagen til at øreakupunktur kan benyttes til flere forskellige behandlingsformer end blot de mest almindelige – rygestop og vægttab – er, at der på ørets for- og bagside findes zoner, som kan påvirke hele kroppen. Ved at påvirke bestemte zoner i øret, kan man med øreakupunktur oprette ubalancer i kroppen, som er årsagen til sygdommen eller den dårlige vane.

Oprindeligt kan behandlingsformen spores mindst 2500 år tilbage i tiden til Kina. Metoden blev dog for alvor udbredt i det meste af verden i 1950’erne da den franske læge Poul Nogier opdager, at man igennem øret kan behandle hele kroppen. Siden da har læger og alternative behandlere verden over benyttet behandlingen til diverse former for behandling af smerter og vaner.

Hvad kan øreakupunktur benyttes til?

Øreakupunktur kan som nævnt ovenfor benyttes til mange forskellige former for behandling. Nedenfor er listet nogle af disse behandlinger op:

• Hovedpine og svær migræne
  • Lidelser i muskler og led
  • Allergier
  • Smerter
  • Rygeafvænning / rygestop
  • Kroniske lidelser
  • Vægttab
  • Hedeture

Hvordan fungerer det?

Behandlingen foregår ved, at der i de ømme punkter i øret (som opstår, når der er ubalancer i kroppen), isættes små akupunkturnåle. Disse nåle er meget små, og gør derfor sjældent ondt, men da der i forvejen er ømme punkter i øret, kan det naturligvis godt mærkes, når nålen sættes i. Når nålen sættes i, sendes der et signal retur igennem kroppen til det sted, smerten oprindeligt er opstået. Signalet vil dermed normalisere uroen i området og dermed give den helbredende effekt.

Øreakupunktur rygestop i Odense

Som nævnt er øreakupunktur rygestop sammen med øreakupunktur vægttab to af de mest udbredte behandlingsområder. Ved øreakupunktur rygestop stimuleres punkter, der stimulerer det sympatiske nervesystem (SNS), aggressionspunkter, og andre punkter i øret.

Generelt set virker øreakupunktur rygestop ved, at nålene stabiliserer dopaminniveauet i kroppen allerede efter 2-4 dage. Typisk skal du beregne ca. 3 rygestopbehandlinger over 3-4 uger. Du kan kontakte mig for mere information om øreakupunktur rygestop på tlf. 40 82 12 20.

Øreakupunktur vægttab i Odense

Du kan opnå stor reducering i vægten med øreakupunktur vægttab. Generelt set virker behandling med øreakupunktur vægttab ved, at nålene dæmper din appetit. Behandlingen giver hurtige fremskidt, og er derfor også en god måde at kickstarte dit vægttab på, da du derved hurtigt kan se resultater. Øreakupunktur vægttab kan benyttes ved overvægt som skyldes både for meget- og forkert mad, dårligt stofskifte og hormonel skævhed.

Ved øreakupunktur vægttab skal nålene blive siddende i ca. 14 dage hvorefter de udskiftes. Nålene påvirker kroppen til at blive hurtigere mæt, samtidig med at de også dæmper appetitten. Kontakt mig for mere information om øreakupunktur vægttab på tlf. 40 82 12 20.

Kontakt Kurklinikken Odense, Fyn

Du kan kontakte os hos Kurklinikken i Odense, Fyn på tlf. 40 82 12 20 eller på vores mail her. Du kan også se billeder fra vores mange forskellige behandlinger i vores galleri her.

Vi har kunder til øreakupunktur fra Odense og hele Fyn